Saturday 19 January 2013

NAIMO KIDZ WORKSHOP @ MSU (cerita 10)

3 – 6 Januari 2013 (Khamis - Ahad)

Ini karnival kelima yang penulis sertai, tetapi yang pertama NKW dapat masuk U, sertai konvo. Apa – apapun ‘thank you my brother’.

NKW menyertai sebanyak mana acara yang boleh disertai. Cuma nak tahu pasaran dan ‘gaya’ sesuatu acara. Baiklah, penulis buat kesimpulan dulu sebelum kita tengok gambar.

Acara konvokesyen hanya akan berlangsung pada hari Ahad. Jadi, dari segi bilangan kedatangan pengunjung dari hari Khamis hingga Sabtu memang tidak memberansangkan. Pengunjung yang datang pun cuma mahasiswa dan mahasiswi MSU. Jualan NKW pada hari pertama memang mengecewakan. Namun ‘trend’ jualan meningkat dari hari pertama ke hari yang keempat (konvo berlangsung).

Lebih – lebih lagi NKW hanya dibuka setengah hari sahaja pada dua hari pertama. Acara pun hanya berlangsung dari jam 8 pagi hingga 6 petang sahaja. Bila ada had masa, itu antara faktor yang boleh mengurangkan jualan. Dan juga ‘crowd’ yang hanya terdiri daripada ‘orang dalam’ sahaja, tidak terbuka kepada orang ramai. Alhamdulillah sewa tidak dikenakan, cuma bayar deposit sahaja (deposit dipulangkan selepas acara).

Lagi satu lokasi, tempat yang NKW ditempatkan memang strategik, iaitu di hadapan pentas. Cuma ia berjauh dengan tempat menunggu sanak saudara yang menanti acara konvo berlangsung. Tidak mengapa, sudah rezeki NKW setakat itu. Insyaallah untuk acara selepas ini, NKW hendak ditempatkan di tempat yang lebih strategik, dekat dengan temat menunggu. Bila disebut acara konvo, peniaga macam NKW kena datang awal agar gerai boleh bersedia awal untuk menerima pengunjung. Lagi satu, peranan bunting atau banner memang penting.... ia memaklumkan bahawa kita berada di situ dan juga apa perniagaan yang kita niaga.

JOM TENGOK GAMBAR... 




Susunan gerai NKW
 
 Kehadiran NKW di konvo ini memberikan lebih banyak aktiviti menarik.





Aktiviti sand art menarik minat budak kecil dan dewasa

Untuk maklumat perkhidmatan dan perniagaan ‘Sand Arts’, sila klik disini.

No comments:

Post a Comment