Monday 17 February 2020

Pasukan Bola Baling SK Taman Kosas (SEKOSA Jr) 2020 – K16

Sudah Cuba Sehabis Baik, Namun...!!

Aktiviti : Kejohanan Bola Baling U15, Piala PeBT MPAJ 2020
Kategori : Perempuan bawah 15 tahun
Tarikh : 01 Feb 2020 (Sabtu)
Tempat : Gelanggang Futsal, Taman Tasik Tambahan
Anjuran : PeBT MPAJ, BBA Handball



Pemain dalam Pasukan Bola Baling U15 Sekosa Jr : Elly, Danisya, Qistina, Farisha, Azeeqah, Jannah, Hani, Faeazah, Adlina, Dian, Fatimah, Zeti, Syuhada, Farhana

Hanya berbekalkan sehari sahaja latihan, harapan untuk melangkah lebih jauh dalam kejohanan ini tidak berapa penting. Apa yang penting ialah pengalaman yang diperoleh oleh pemain. Banyak kelemahan dan kekurangan perlu diperbaiki dalam pasukan ini dari segi kemahiran individu dan juga semangat juang berpasukan. Ini merupakan kejohanan yang kedua disertai oleh pasukan SEKOSA selepas menyertai satu kejohanan di Kuala Pilah pada tahun lepas.

Keputusan perlawanan adalah seperti berikut : Sekosa Jr 1 – Seremban Jaya 4, Sekosa Jr 1 – BBAWILDCATS HC 3, Sekosa Jr 1 – SGS 8, Sekosa Jr 2 – Beavers Jr 3. Lain – lain pasukan yang terlibat ialah Hornet Reunion (Kuala Langat), Kemandol Warrior HC (Kuala Langat), LGHC, AC Girls, Wildcats Jr. Pasukan – pasukan ini adalah pasukan yang hebat – hebat.

Perlawanan ini merupakan perlawanan kedua dan yang terakhir bagi pasukan ini, apabila pengurus pasukan mengambil keputusan untuk membubarkan SEKOSA, dan menubuhkan pasukan SABER TT HC, atas sebab – sebab tertentu. Semoga dengan tertubuhnya pasukan baru ini, akan memberi semangat baru untuk berusaha bersungguh – sungguh untuk mengcapi kejayaan.

**Kekalahan mengajar kita keperitan, pengalaman itu merupakan guru yang terbaik.

No comments:

Post a Comment