Sunday 23 February 2020

Pasukan Bola Baling SK Taman Kosas (SABER TT HC) 2020 – K17

Berani Menyahut Cabaran!!

Aktiviti : Kejohanan Bola Baling Piala YB Zuraidah U13
Kategori : Perempuan bawah 13 tahun
Tarikh : 23 Feb 2020 (Ahad)
Tempat : Gelanggang Futsal, The Challenger, Ampang
Anjuran : BBA Handball Club




Pemain dalam Pasukan Bola Baling U13 SABER TT HC, dari depan :
Qistina, Azeeqa, Farhanah, Marissa, Farisha, Danisha, Elli, Jannah, Ainie, Maisarah, Syazana, Farah

Ini kejohanan pertama kita di bawah nama SABER TT HC. Menyahut cabaran untuk menyertai kejohanan ini, kejohanan Bola Baling Piala YB Zuraidah di bawah umur 13 tahun, dengan harapan pasukan ini mampu melakar kejutan sekurang – kurangnya mara ke perlawanan kalah mati peringkat suhu akhir. Untuk merealisasikan matlamat itu, para pemain telah diberi taklimat dan pemahaman agar mencapai sasaran yang ditetapkan. Berbekal semangat juang yang tinggi, kesungguhan para pemain terserlah dalam setiap perlawananan pada peringkat kumpulan.

Diundi dalam kumpulan ‘maut’, kumpulan B, bersama – sama dengan SK Bangsar, GGK (Jempol), SK Bukit Kemandol, dan SK Tasik Puteri 2, menuntut setiap pemain untuk bermain bermati – matian. Kenapa begitu? Semua pasukan dalam kumpulan ini merupakan pasukan – pasukan yang berpengalaman dan telah membuat latihan sepanjang musim, ditambahkan dengan pasukan – pasukan ini banyak menyertai pertandingan atau kejohanan terbuka. Dengan ada juga pasukan yang mempunyai pemain bertaraf pemain negeri.

Melangkah paling awal meninggalkan kejohanan dengan penuh maruah, seri 10 – 10 dengan GGK (Jempol), menang 8 – 7 dengan SK Bangsar, tewas 8 – 13 dengan Kemandol Warrior dan tewas 10 – 13 dengan SK Taman Tasik Puteri 2.... 36 biji gol berjaya dihasilkan, tahniah!!!

Pada perlawanan terakhir peringkat kumpulan, semua pemain menunjukkan semangat melawan yang cukup tinggi, bermain sebagai satu pasukan, sehingga pada suatu ketika ketinggalan 3 -8, mengejar menjadikan kedudukan 7 – 9.

Secara keseluruhan, persembahan pasukan boleh dibanggakan, walaupun pada umur 10 – 12 tahun, mereka tidak gerun untuk berhadapan dengan sesiapa sahaja. Tahniah kepada semua pemain. Anda memang hebat.
   
Alhamdulillah, amat beruntung diundi bersama dengan pasukan – pasukan hebat ini. Pemain dapat merasai pengalaman yang terbaik untuk memperbaiki kelemahan diri. Kepada pemain – pemain muda, anda sudah lihat ciri – ciri seorang pemain yang hebat... anda harus bercita – cita untuk menjadi pemain hebat. Tidak mengapa, pengalaman kekalahan ini dijadikan sebagai motivasi untuk menjadi juara.

Berlatih dan terus berlatih. Kita pasti akan juara suatu hari nanti.

Pihak pengurusan pasukan amat – amat berterima kasih dengan ibu bapa / penjaga para pemain SABER TT HC yang sentiasa memberikan kerjasama dan komitmen tinggi untuk membenarkan anak – anak mereka bermain. Hanya tuhan yang membalas kebaikan tuan dan puan. Teruskanlah menyokong pasukan ini sehingga terus mencapai kecemerlangan.

Semangat membara, usaha, juara...

**Bersedia untuk kejohanan yang seterusnya... mula mencari semula bakat – bakat yang ada untuk digilap semula kemahirannya. Atas dasar minat yang mendalam kepada sukan bola baling. Sempat berlatih di DMS sehari sebelum kejohanan... ambil angin jauh sikit.

No comments:

Post a Comment