Tuesday 10 September 2013

NAIMO KIDZ WORKSHOP @ KARNIVAL SANTAI KELUARGA PUTRAJAYA (cerita 17)


Bulan 6 (Ahad)

Cerita kali ini cerita tanpa gambar. Entri kali ini memang dah lama nak penulis coretkan. Tetapi alangkah terduganya apabila laptop penulis, ‘hard disk’nya rosak dengan tidak semena – mena. Jadi ini entri tanpa gambar sehinggakan tarikh NKW menyertai karnival ini ini pun sudah penulis sudah lupa (kalau ingat nanti penulis masukkan nanti... tapai rasanya dalam bulan 6 kot).

Ini penyertaan NAIMO KIDZ WORKSHOP yang pertama seumpamanya. Sebenarnya ia lebih kepada aktiviti santai yang dianjurkan oleh Perbadanan Putrajaya, aktiviti santai hujung minggu bersama keluarga untuk penduduk di Putrajaya.

Aktiviti ini diadakan setiap minggu dengan individu (orang Perbadanan Putrajaya) yang menyelaraskannya juga berbeza – beza. Lokasi di DATARAN GEMILANG di Presint 4, kalau tak silap penulis. Nak pergi ke Dataran itu, sapa – sapa tahu Pejabat Imigresen, Presint 2 di Putrajaya atau Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan, memang senang nak jumpa tempatnya.

Aktiviti santai ini pada pendapat penulis, memang satu idea yang baik sebagai aktivti riadah bersama keluarga. Memang ‘happening’ sebab – sebab ada macam – macam. Ada gerai pelbagai jualan, ‘live band’, dan di dataran ini juga ada kolam renang – renang kanak – kanak .Berniaga di sini penulis siap bawa anak – anak sekali. Lepas ‘set up’ gerai, anak – anak penulis siap bermandi manda di kolah renang. Anak – anak penulis siap boleh bermain ‘giant balloon’ lagi. Ini ada pautan lagi mengenai aktiviti di Dataran Gemilang.

Hasil jualan memuaskan sebab waktu berniaga pun bermula jam 4 petang hingga 7 malam. Ramai orang jam 5 petang hingga 6.30 petang. Kalau nak kata kalau tempoh berniaga lebih lama... pasti Alhamdulillah. Oklah setakat itu sahaja entri ini. Jumpa lagi.

p/s : penulis pun tertanya – tanya bila lagi orang Putrajaya nak ajak lagi NKW sertai santai keluarga ini lagi.

Untuk maklumat perkhidmatan dan perniagaan ‘Sand Arts’, sila klik di sini.

1 comment:

  1. Follower ke : 35
    Hai.. Salam Kenal..
    done follow.. jom follow blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

    klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete