Saturday 13 July 2019

Pasukan Bola Baling SK Taman Kosas 2019/2020 - K2

Alhamdulillah, namun 'BELUM' lagi!

Pertandingan : Kejohanan Bola Baling Piala Mahmeri edisi 1/2019
Kategori : Perempuan bawah 11 tahun
Tarikh : 13 Julai 2019 (Sabtu)
Tempat : SK Bukit Bangkong (A), Sepang
Anjuran : Unit Kokurikulum, SK Bukit Bangkong (A), Sepang

**Mahmeri, salah satu suku kaum di Kampung Bukit Bangkong




Berdiri dari kiri : Aina, Farisya, Danisya, Elli, Batrisyia, Jannah
Duduk dari kiri : Huda, Puteri, Azeeqah, Qistina, Nana, Marissa

Alhamdulillah! namum 'Belum' lagi.

Banyak yang dipelajari dan PENGALAMAN BERHARGA yang ditimba oleh para pemain daripada kejohanan ini. Walaupun berjaya mendapat tempat ketiga, namun kejohanan ini membantu jurulatih dan para pemain mengenalpasti kelemahan ketara dalam pasukan.
Banyak lagi yang perlu dilakukan, berusaha keras untuk menjadi yang terbaik.
Namun para pemain semua mempunyai semangat dan disiplin yang tinggi untuk memastikan mereka berjaya menempatkan diri di peringkat separuh akhir dan akhirnya berjaya menduduki tempat KETIGA dalam kejohanan. Tahniah dan syabas diucapkan.

Kejohanan yang disertai oleh 12 buah pasukan iaitu, SK Bukit Bangkong (A) - tuan rumah, SK Methodist, SK Bukit Kemandol (A), SK Seksyen 27 (2), SK Dengkil, SK Seri Hartamas, SKTPSP, SK Kanchong Darat, SK Seremban (2), SK Sungai Rawang, SKTPP (2) dan SK Taman Kosas.

Sudah pasti pasukan yang menyertai kejohanan ini adalah pasukan yang hebat - hebat, yang sudah membuat persediaan untuk menghadapi kejohanan.

SK Taman Kosas diundi dalam kumpulan D bersama - sama dengan SK Kanchong Darat dan SKTPSP. Perjalanan SK Taman Kosas bermula dengan menewaskan SK Kanchong Darat dengan jaringan 7-0 dan menang ke atas SKTPSP dengan jaringan 4 berbalas 0. Berjaya menjadi johan kumpulan dan diundi bertemu dengan SK Seremban (2) yang menjadi naib johan kumpulan A.

Dengan semangat juang yang tinggi dalam perlawanan yang sengit, SK Taman Kosas berjaya menewaskan SK Seremban (2) dengan jaringan tipis 1-0. Alhamdulillah. Pada peringkat kalah mati ini, pasti suasana berbeza dengan pasukan berusaha sedaya upaya untuk memenangi perlawanan bagi menempatkan diri ke peringkat separuh akhir.

Rezeki pasukan hanya setakat di peringkat separuh akhir, membuat 'comeback' untuk mengejar jaringan akhirnya kami akur, tewas 3-6. Kami tetap bersyukur dengan kejayaan tempat ketiga ini. Alhamdulillah.

Walaupun tidak bergelar juara, penyertaan di kejohanan ini memberi kami banyak pengajaran. Sesi latihan selepas ini akan digunakan sebaik mungkin untuk memperbaiki kelemahan yang ada. Ingat! Bukan senang untuk jadi juara.

Jutaan terima kasih kepada semua pihak seperti para ibu bapa, pentadbir dan semua warga SK Taman Kosas yang menjadi pemain kelapan, membantu dan menyokong kami... PASUKAN BOLA BALING SK TAMAN KOSAS.

3 comments:

  1. Tahniah..semoga terus cemerlang

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah syukur...
    Semoga cemerlang selalu....
    🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah syukur...
    Semoga cemerlang selalu....
    🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

    ReplyDelete