Monday 22 July 2019

Pasukan Bola Baling SK Taman Kosas 2019/2020 - K3

Alhamdulillah, semuanya dah rasa!!!

Pertandingan : Kejohanan Bola Baling Pembangunan Daerah Gombak Sirkit 1/2019
Kategori : Perempuan bawah 11 tahun
Tarikh : 21 Julai 2019 (Ahad)
Tempat : SK Sungai Buloh
Anjuran : Unit Kokurikulum, SK Sungai Buloh





Pemain yang terlibat kali ini adalah pemain yang hampir sama dengan Kejohanan Piala Mahmeri pada minggu lepas, cuma aina digantikan dengan Ain Shah
Pemain terlibat : Ain Shah, Farisya, Danisya, Elli, Batrisyia, Jannah, Huda, Puteri, Azeeqah, Qistina, Nana, Marissa

Kali ini pemain menunjukkan karakter yang berbeza. Karakter yang di mana jurulatih paling takuti iaitu bermain tidak mengikut perancangan.

Namun ada kebaikannya apabila menyertai beberapa siri kejohanan setakat ini, para pemain dan jurulatih merasai satu pengalaman mendepan dengan emosi dan cara menyerap tekanan. Takut mengambil risiko menyebabkan kita 'tewas' dengan diri sendiri dan akhirnya pasukan hanya membawa pulang sijil penyertaan.

Banyak yang perlu diperbaiki antaranya perkara asas dalam peraturan dan disiplin permainan bola baling. Para pemain harus fokus dengan peranan masing - masing dan mengikut taktikal yang diterapkan oleh jurulatih. Faktor pengadil juga boleh mengacau bilaukan emosi pemain dan jurulatih.

Namun, apapun yang berlaku dan dipelajari, tahniah dan syabas diucapkan kepada para pemain, akhirnya bermain dengan amat baik pada perlawanan yang terakhir. Mengikut segala perancangan yang diberitahu oleh jurulatih.

Untuk pasukan perempuan, kejohanan disertai oleh 5 buah pasukan iaitu, SK Sungai Buloh (tuan rumah), SK Tasik Puteri 2, SK Lembah Keramat, SK Ampang Campuran dan SK Taman Kosas.

Keputusan perlawanan adalah seperti berikut. SK Taman Kosas seri dengan SK Tasik Puteri 2 dengan jaringan 1 - 1, tewas dengan SK Lembah Keramat dan SK Sungai Buloh dengan jaringan yang sama iaitu 0 - 2, dan menang dengan SK Ampang Campuran dengan jaringan 2 - 1. Bermain secara liga dan SK Taman Kosas menghuni tempat keempat daripada 5 buah pasukan.

Johan dimenangi oleh SK Sungai Buloh dan Naib Johan disandang oleh SK Ampang Campuran. Tahniah!!!

Pasukan SK Taman Nirwana dan SK Al Amin menjadi Johan dan Naib Johan masing - masing, bagi kategori lelaki bawah 11 tahun pada kejohanan Sirkit 1 ini.

Sirkit kedua akan berlangsung pada 3 Ogos, InsyaAllah kita akan bangkit!!!

Jutaan terima kasih kepada semua pihak seperti para ibu bapa, pentadbir dan semua warga SK Taman Kosas yang menjadi pemain kelapan, membantu dan menyokong kami... PASUKAN BOLA BALING SK TAMAN KOSAS.

No comments:

Post a Comment