Thursday 5 June 2014

NAIMO KIDZ WORKSHOP @ KARNIVAL MAHASISWA UKM (cerita 23)


18 April 2014 – 20 April 2014 (Jumaat – Ahad)

Jom layan gambar dahulu, sambil – sambil tu kiter citer.


Itu no gerai penulis, no 36.
Ring... ring.... Telefon penulis berdering. “Ini Encik Azmi ker?, Kami dari Karnival Mahasiswa UKM, nak menjemput tuan ke karnival kami”, tanya si penelefon.

Reaksi pertama penulis ialah, “Boleh”. Selepas itu penulis terus menemuramah penelefon berkenaan dengan Karnival tersebut. Nampaknya macam bagus jer. Karnival NKW masuk kampus memang disertai oleh NKWdi MSU pada bulan Januari 2013 sempena konvo mereka.


Karnival nampak lengan pada hari kedua. NKW hanya menyertai karnival pada hari kedua, iaitu pada hari Sabtu kerana hari Jumaat penulis ada urusan yang perlu diselesaikan.


Gerai NKW yang terletak di tempat paling tepi tapi berdekatan dengan tempat letak kereta. Susun atur gerai NKW.

Pentas Utama.


NKW cuba menjual produk baru. CADAR COTTON. Boleh lihat di sini kalau berminat.

Kesimpulan daripada karnival ini :
* Masuk jer ke kawasan UKM Bangi; kerana karnival ini terletak di Dataran Gemilang, berada di dalam dalam kampus, penulis nampak tiadanya banner atau bunting yang mempublisitikan acara ini. Rasa dah tak sedap hati ini.
* Kemudian, tiada ‘signage’ apa – apa, penunjuk arah ker untuk ke tapak karnival. Penulis sampai kena tanya orang nak tahu lokasi.
* Karnival ini dianggap tidak berjaya kerana kurang sangat pengunjung yang hadir. Sehinggakan ada OTAI gerai yang menyuarakan rasa tidak puas hati dengan penganjur. Sehinggakan penganjur memulangkan semula duit sewa tapak bernilai ratusan ringgit. Tempiasnya terkena kepada NKW. NKW terima jer duit sewa tapak tu dan berharap tidak ader cakap – cakap belakang antara penganjur mahupun peniaga. Halal yer. Pulang tu biar ikhlas yer.
* Tidak mengapa, acara ini dikelolakan oleh pelajar – pelajar universiti. Jadi ini menjadi pengalaman berguna buat mereka. Begitu juga dengan NKW, banyak yang NKW belajar.
* Sempat juga berkenalan dengan peniaga – peniaga yang lain. Meluaskan rangkaian kenalan.

Baiklah, kita jumpa di lain cerita.... jumpa lagi.

Untuk maklumat perkhidmatan dan perniagaan ‘Sand Arts’, sila klik di sini.

No comments:

Post a Comment