Monday 16 September 2019

Pasukan Bola Baling SK Taman Kosas 2019/2020 – K5

Terus belajar dan belajar - JAUHNYA MENIMBA ILMU DAN PENGALAMAN!

Aktiviti : KEJOHANAN BOLA BALING SEDAYA OPEN BAWAH 11 TAHUN
Kategori : Perempuan bawah 11 tahun
Tarikh : 24 Ogos 2019 (Sabtu)
Tempat : SK Taman Daya, Johor Bahru
Anjuran : SK Taman Daya, Johor Bahru



Berdiri dari kiri :
Aina, Danisya, Elly, Batrisyia
Duduk dari kiri :
Qistina, Azeeqa, Jannah

Bak kata orang, menimba ilmu biarlah sehingga negeri China! Kali ini Pasukan Bola Baling SK Taman Kosas menimba pengalaman jauh ke selatan tanah air iaitu di Johor. Lebih tepat di Johor Bahru. Pertama kali pasukan ini pergi sejauh ini untuk menimba pengalaman.

Bertempat di SK Taman Daya, pasukan ini telah menyertai Kejohanan Sedaya Open yang berlangsung pada 24 Ogos 2019 (Sabtu). Bertolak pergi pada 23 Ogos 2019 jam 1.00 tgh dan tiba pada jam 7.00 mlm. Balik selepas perlawanan yang terakhir.

Dengan penyertaan pasukan lelaki dan perempuan yang mencecah 72 pasukan, yang mendapat taraf kejohanan peringkat negeri. Hanya melibat 7 orang pemain yang berdaftar dan permainan secara '5 on 5'.

Alhamdulillah, walaupun tersingkir di peringkat 16 terbaik, kalah mati, setelah menjadi juara kumpulan pada peringkat awal. Berikut merupakan keputusan perlawanan yang melibatkan pasukan bola baling (p) bawah 11 tahun SK Taman Kosas. SKTK 2 - 0 SKTP1, SKTK 2 - 2 STAD A (SK Taman Daya), SKTK 6 - 3 SRABJB B (Sekolah Rendah Agama Bersepadu Johor Bahru). Peringkat kalah mati, SKTK 3 - 5 SK Pogoh.

Tahniah diucapkan kepada semua pemain!!! Tidak dilupakan kepada semua guru pengiring yang terlibat.

Jutaan terima kasih kepada semua pihak seperti para ibu bapa, pentadbir dan semua warga SK Taman Kosas yang menjadi pemain kelapan, membantu dan menyokong kami... PASUKAN BOLA BALING SK TAMAN KOSAS.

Kepada mana - mana organisasi atau orang perseorangan yang ingin menyumbang dana kepada pasukan ini... amatlah dialukan - alukan. Segala sumbangan didahului dengan ucapan jutaan terima kasih. Boleh hubungi saya di 0132795903.

#Belajar satu perkara di kejohanan ini, agresif!!!

No comments:

Post a Comment