Thursday 19 September 2019

Pasukan Bola Baling SK Taman Kosas 2019/2020 – K8

Pertama kali bermain bersama sebagai sebuah pasukan

Aktiviti : PERLAWANAN PERSAHABATAN BOLA BALING U10 SK TAMAN MELATI
Kategori : Perempuan bawah 10 tahun
Tarikh : 13 September 2019 (Isnin)
Tempat : SK Taman Melati, Kuala Lumpur
Anjuran : SK Taman Melati, Kuala Lumpur




Pemain yang terlibat : Nana, Ain, Farisya, Huda, Azeeqah, Puteri Alya, Maisarah

Belum bersedia, 'winning attitude' tidak ada, tidak bersemangat, bermain tidak sepertimana yang dijangkakan, kurang 'support' antara pemain, kurang persefahaman, kurang semangat berpasukan. Itu yang boleh disimpulkan terhadap keputusan perlawanan kali ini serta cara permainan yang ditunjukkan oleh para pemain.

Geram! namun dari sudut positifnya, pemain - pemain U10 baru pertama kali digandingkan untuk bermain sebagai satu pasukan, kita lihat, ada pemain yang belajar dan mengenali akan peranan mereka di atas padang, apakah kelebihan mereka dari segi kemahiran individu dan berada di kawasan masing - masing mengikut posisi mereka.

Dari segi kejurulatihan, banyak perkara yang perlu diperbaiki... walaupun ada pemain yang telah berlatih dan telah menjadi pemain utama dalam pasukan bawah 11 tahun, namun tiba - tiba mereka bermain seperti 'darjah 3 atau 4', atau seolah - seolah baru sahaja berlatih.

Apapun kita 'move on', kejohanan seterusnya ialah Kejohanan Pembangunan Bola Baling Daerah Hulu Langat 2019 yang dijangka diadakan pada 25 dan 26 September 2019. Ahh! Pasukan lelaki baru nak buat pemilihan... ting tong.

Keputusan perlawanan tidak menjadi perkara utama, namun ada jaringan yang dibuat adalah berkualiti dan menarik.. pasukan bola baling kosas amat sinonim dengan jaringan 'bola 1', atau sekarang dikenali sebagai bola 'H' atau bola 'H I'.

Namun, tahniah diucapkan kepada semua pemain!!!

Jutaan terima kasih kepada semua pihak seperti para ibu bapa, pentadbir dan semua warga SK Taman Kosas yang menjadi pemain kelapan, membantu dan menyokong kami... PASUKAN BOLA BALING SK TAMAN KOSAS.

Kepada mana - mana organisasi atau orang perseorangan yang ingin menyumbang dana kepada pasukan ini... amatlah dialukan - alukan. Segala sumbangan didahului dengan ucapan jutaan terima kasih. Boleh hubungi saya di 0132795903.

No comments:

Post a Comment